vineri, 2 noiembrie 2012

LIDIA CIOLAC - 2 noiembrie 2012


„Anunţǎm cu profundă durere şi tristeţe, cǎ eminenta graficiană Lidia Ciolac (1933-2012), personalitate marcantă a vieţii artistice timişorene, fostă  profesoară a Facultăţii de desen din cadrul Institutului Pedagogic de 3 ani şi a Liceului de artă din Timişoara, în dimineaţa zilei de 2 noiembrie 2012, după o lungă şi grea suferinţă, a trecut la cele veşnice, lǎsând în urma ei o operǎ solidă, importantă şi extrem valoroasǎ (...) Condoleanţele familiei îndurerate. Să-i fie ţărâna uşoară! Odihnească-se în pace!” – din comunicatul Consiliului de Administraţie al UAP Timişoara. 


Imagine de la ultima expoziţie personală Lidia Ciolac, Galeria Triade, Timişoara 2009. 
Detalii, la: 


Imediat după studiile universitare (1968), participă la majoritatea evenimentelor organizate de UAP din România, sau la diverse expoziții de artă românească în străinătate  și bienale internaționale (URSS, SUA, Italia, Bulgaria, Spania, Norvegia, Iugoslavia etc), precum și susținerea a numeroase expoziții personale în țară și străinătate (Elveția, Germania, Japonia). În anul 1986 a realizat lucrarea monumentală Aviația română de la Aeroportul Internațional Timișoara, împreună cu Romul Nuțiu, fiind onorată cu numeroase premii și distincții, printre care și Ordinul Național „Pentru Merit în grad de cavaler, în anul 2002. Tematicile ilustrației figurative cu accente spre fantastic, de la începuturile graficii (peniță, tuș, laviu, acuarelă) și gravurii Lidiei Ciolac, au fost transferate treptat și definitiv spre anii 1980 într-un registru abstract cu porniri desprinse din dicteul automat, dezvoltând un stil original de transparențe oarecum stăpânite, dar pe cât de extrem de flexibile în formele rezultate, pe atât de impecabil realizate prin acuratețea lor tehnică. Compozițiile plastice sunt alcătuite preponderent din rețele de linii și suprafețe ritmate (a)cromatic, asemănător traseelor întortocheate și nesfârșite ale labirinturilor, pe fundalul alb al hârtiei (Anatomii imaginare, Migrația hieroglifelor), fundal devenit negru sau colorat în ultimele perioade de creație. 



Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu