marți, 1 aprilie 2014

DUPLEX, BUCUREŞTI TIMIŞOARA 2014



Marţi, 1 aprilie 2014, la Galeria Calpe – Duplex, Bucureşti Timişoara 2014, expoziţia profesorilor Departamentului Pictură din Universitatea Naţională de Arte din Bucureşti: Ioan Anghel, Cezar Atodiresei, Cătălin Bălescu, Traian Boldea, Marcel Bunea, Ion Lazăr, Petru Lucaci, George Moscal, Alexandru Rădvan, Mihai Sârbulescu, respectuv profesorii Departamentului de Arte Vizuale, specializarea Pictură din Facultatea de Arte şi Design, Universitatea de Vest din Timişoara: Dacian Andoni, Călin Beloescu, Daniela Constantin, Cristina Daju, Liliana Popa, Cristian Sida, Dan Toma. Curatori: Dana Constantin şi Marcel Bunea. Evenimentul este întregit de catalogul expoziţiei, în semnătura criticilor Ruxandra Demetrescu: „(...) Dialogul dintre cele două şcoli de pictură este asumat ca un gest firesc, depăşind concurenţa sau rivalitatea, în favoarea curiozităţii şi atenţiei reciproce. (...) departamentul de la Bucureşti nu are ambiţia să formuleze o „lecţie” autoritară, ci aspiră la o diversitate de propuneri (...) la o pledoarie pentru pictură în uimitoarea ei metamorfoză şi – mai ales – în capacitatea de depăşire a limitelor (...)”; Ileana Pintilie: „(...) Înnoirea limbajului vizual, deschiderea spre provocările unor interferenţe mediale caracterizează, între altele, creaţia personală a pictorilor profesori de la Facultatea de Arte şi Design din Timişoara. Cercetările lor se orientează spre două direcţii principale, aflate în ecart, de la nonfigurativ spre noua figuraţie, iar între aceste două puncte extreme apar diferite nuanţe, treceri şi îmbinări formale, ce contribuie la conturarea unui stil personal, diferenţiind creaţiile unele faţă de altele. (...)”; şi Cristian Velescu: „(...) La început, m-am gândit la o formă globală de prezentare a celor două „şcoli de pictură” (ghilimele au rostul de a evoca înţelesul tradiţional, istoric al sintagmei), încercând să identific „trasee energetice” similare. Cred, bunăoară, a fi întrezărit la toţi expozanţii o preţuire a dimensiunii conceptuale a actului creaţiei, materia picturală propriu-zisă retrăgându-se în concentraţii diferite – de pe suprafeţele pictate. (...)”.















Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu