Expoziţia artistului INGO GLASS (sculptor german născut la Timişoara) – Spaţii libere – la Muzeul de Artă. Au prezentat Christian Glass, Ileana Pintilie şi Marcel Tolcea. Fotografii de la vernisaj, 30 iunie 2011.
În cadrul expoziției,
un poster descrie pe scurt cheia conceptuală a expoziției și în mare parte a
întregii creații a artistului, definită teoretic prin legile constructiviste iar
practic prin sculpturile monumentale realizate prin intercalarea unor plăci
planimetrice. Într-un text de prezentare din anul 1998, semnat de Peter
Volkwein, directorul Concrete Art Museum
din Ingolstad, explică abordarea lui Glass, aflată în contradicție cu doi dintre
cei mai importanți teoreticieni ai Bauhaus-ului, Johannes Itten și Wassily
Kandinsky. Cei doi din urmă au afirmat, încă din anul 1919, faptul că formele
geometrice de bază le sunt asociate culorile primare, astfel: cercul este roșu,
pătratul este albastru, triunhiul este galben, Însă, „Prin cunoștințele sale de fizică și experimente în psihologia
percepției, Ingo Glass îndrăznește să susțină că roșul, ca vehicul a unei
mișcări rotative, poate fi atribut numai cercului, în timp ce culoarea agresivă
a galbenului corespunde formei agresive a triunghiului, iar albastrul - o
culoare liniștită - aparține formei echilibrate a pătratului. Într-o zi,
istoria artei va trebui să dovedească cine a avut dreptate.” / „Trough his knowledge of physics and
experiments in the psychology of perception, Ingo Glass dares to argue that the
colour red, as the vehicle of a rotative movements, may only be atributed to
the circle, while the aggressive colour yelow corresponds to the aggressive
form of the triangle, and blue – a quiet colour – belong with the balanced
shape of the square. One day, the history of art will have to prove who was
right.”, încheie Peter Volkwein. Încercând să reordoneze elementele de bază,
expoziția lui Glass este dominată de intersectarea formelor geometrice simple
și culori primare aferente teoriei lui, prezentate parietal, prin desene, sau
prin intermediul spațiului, în cât mai diverse variante posibile ca un puzzle
infinit.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu