Luni, 24
noiembrie 2014, la Galeria Calina, a avut loc vernisajul expoziţiei Start When The Past Is Over, autori Simona Homorodean şi Jay Thorne, curatoare Liviana Dan. Expoziția
pare a aparține unui singur autor, chiar dacă o parte din lucrările de
fotografie și instalație sunt expuse în tandem de către cei doi artiști, tineri
dealtfel. Oarecum contradictoriu, evocarea trecutului și al viitorului se
coagulează într-un unic discurs la timpul prezent, de sorginte no man’s land, cu incertitudini ale stării de continuitate. Sau de sfârșire. Mai mult,
există în subsidiar o doză de optimism, poate chiar de (auto)ironie la decizia
luată de comun acord asupra situației date. Cele mai elocvente argumente sunt
date de duplexul fotografic cu brațele oglindite, aproape simetrice, ale celor
doi care trag de o sfoară. În absența reprezentării nodului, poziționat
imaginar între lucrări, totul este posibil. Se face sau se desface, nimeni nu
știe... Sau a fotografiei cu aceleași brațe nude și proximitatea atingerii
degetelor lor, o intenție ușor erotică a retragerii sau împreunării... Ori a
celor două post-it-uri cu urmele
invizibile ale mesajelor scrise apăsat cu mâna și din drag unul către celălalt.
Sunt elemente care pot defini lectura unui jurnal intim al unui cuplu pe cât de
fericit, pe atât de ludic, cu aluzii subtile către nesiguranța statorniciei
pănă la adânci bătrâneți. Singura reprezentare vizuală mai concretă cu accent
serios în spiritul titlului dat expoziției este instalația cu pernele stivuite
pe un scaun, semn că spectacolul a luat sfârșit. Și oricând începe un altul,
același sau nu...
„Proiectul se axează pe colaborarea cu Jay Thorne,
interesat de dificultăţile sociale, emoţionale, de comportament şi de
dezechilibru chimic din viaţa modernă. Simona Homorodean foloseşte o meditativă
formă de atenţie. Refuză şi acceptă dispariţia trecutului. Prezenţa şi urmele
lui ordonează evenimentele şi crează coincidenţele. (...) Mediul proiectului
are emoţie chimică, timp stratifivcat şi „reflection of another”. Şi ce poate
fi mai reflexiv decât imaginea unui dublu?” – din comunicatul expoziţiei.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu