Joi, 8 mai 2014,
la parterul City Business Centre, clădirea C, a avut loc vernisajul expoziţiei tot, semnată de Anca Mureşan, un eveniment
organizat de galeria H’art şi Dan Popescu (Bucureşti). Picturile artistei sunt
precum o căruță de fân imensă, ne se va găsi niciodată „acul” figurativ în
nicio parte a tabloului, oricât de mică ar fi ea. Suprafețele, greu îmi vine să
le numesc compoziții, monumentale, sunt alcătuite din mici pete colorate
aglomerate, o puzderie, și amintesc de vremea pointilismui sau, mai târziu, de
action painting-ul dezordonat a lui Pollock, acum realizate cu lupa. Și totuși,
privite de aproape, oricare cm2 poate avea povestea ei înstelată,
inclusiv lucrările de mici dimensiuni înghesuite într-un colț al galeriei. O
narațiune abstractă redusă la valorile nimicului, așa cum privite de la
depărtare, cele peste 1001 de povești-tușe se contopesc într-o singură pată
cromatică, onirică. Este o expoziție a hăului desăvârșit, al tot-ului
universal, singuratic și confuz.
„(...) Anca Mureşan este un exemplu hibrid. E o
pictură obsedată de centralitate, un horror vacui dezlănţuit. E o încercare de
structurare prin aglomerare cromatică, fiecare centimetru pătrat de pînză
mustind de informaţie. Acest tip de pictură obsedantă încearcă să anuleze
dreptunghiul alb, e un Proteu care devine osatură şi carne prin asiduitate şi
consum psihic. Ei bine, lucrările din expoziţia de faţă precedează invers. E un
demers logic care diluează structura imaginii. E o diluţie a zilelor, a realităţii
şi memoriei. Lucrările Ancăi devin fantome ale unei realităţi pierdute, madlene
care circumscriu un vid. E o revenire treptată la dreptunghiul alb iniţial. E o
detensionare a necesităţii formei, o diluţie asumată şi împăcată” – selecţie din comunicatul primit prin
email.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu