AUGUST 2008
Arta plastică, în sezon estival
Un număr de 34 de tineri au fost provocaţi la o expoziţie-concurs de sculptură studenţească, sub genericul Grădina viziunilor mele, organizată de Fundaţia Interart Triade. Prin acţiuni de modelare, de tăiere sau de şlefuire în lemn, piatră, metal etc, lucrările de dimensiuni relativ mici, au fost prezentate în diverse formulări: de la sobru-conceptual şi ironie-fantezie, la elemente caracteristice naturii sau oniricului, adeseori abstractizate. Premiul I a fost atribuit lui Szabo Csaba cu Goliathus giganteus. Manuela Zvîc şi lucrarea Grădina viziunilor mele a obţinut premiul al II-lea, iar Taina viselor semnată de Biró Mihaly, premiul III. Lor li s-au alăturat menţionaţii Florin Natu, Ionuţ Eugen Şerban, Daniel Roşca, Simina Paula Dan, Remus Irimescu şi Cosmin Dumitrescu, prin suportul financiar al unor parteneri şi sponsori ai Fundaţiei iniţiatoare.
Arta plastică, în sezon estival
Un număr de 34 de tineri au fost provocaţi la o expoziţie-concurs de sculptură studenţească, sub genericul Grădina viziunilor mele, organizată de Fundaţia Interart Triade. Prin acţiuni de modelare, de tăiere sau de şlefuire în lemn, piatră, metal etc, lucrările de dimensiuni relativ mici, au fost prezentate în diverse formulări: de la sobru-conceptual şi ironie-fantezie, la elemente caracteristice naturii sau oniricului, adeseori abstractizate. Premiul I a fost atribuit lui Szabo Csaba cu Goliathus giganteus. Manuela Zvîc şi lucrarea Grădina viziunilor mele a obţinut premiul al II-lea, iar Taina viselor semnată de Biró Mihaly, premiul III. Lor li s-au alăturat menţionaţii Florin Natu, Ionuţ Eugen Şerban, Daniel Roşca, Simina Paula Dan, Remus Irimescu şi Cosmin Dumitrescu, prin suportul financiar al unor parteneri şi sponsori ai Fundaţiei iniţiatoare.
Accesorii de lux semnate de Cuzina, la Cărtureşti-str. Mercy, cu pictoriţa Cristina Toma din Bucureşti. Ca într-un joc de umbre revoluţionare, înăbuşite, câteva nevăzute şi nesimţite gloanţe amnezice îşi iau zborul spre pierderea pe moment a realităţii. Ostentativ, kitsch-ul zilnic intră în noi pe toate fronturile. Mai lipsesc picăturile de sânge. Dar e un lux! Nu oricine donează! Este o expoziţie simplă şi repetitivă în tema ei criminală, cu instrucţiunile unui permanent şablon de revolver. Pentru privitor, doar ştiinţa vizuală îl mai ţine în viaţă, din bun simţ estetic. Însă pe fundal, cartuşele-colier de macrameuri, rămân un corolar al prezentului. Nu ştiaţi?! Vă rog...
Pictorul Călin Beloescu aduce cu sine un Dialog cu memoria, în Galeria Calina. Păstrându-şi aceeaşi măiestrie personală în redarea realismului anatomic şi al clar-obscurului caracteristic fotografiei, artistul rupe acum din printul digital actual. Nu prin colaj, ci prin graba intervenţiilor ulterioare ale pensulei, în locurile ei bine asumate. Prinsă într-un continuu vis auster, seara, în lumina conturului tranşant-univoc, tema femeii tensionate de erotică pare iscoditoare. Dar în contradicţie cu deschiderea compoziţională multiplă şi imaginar haotică, parcursul conceptual se închide ermetic în interiorizări, în memorii neîndestulătoare şi dialoguri reţinute. Aşteptarea pare, câteodată, obositoare.
O reprezentare particulară pe simezele Galeriei Helios, prin uzanţa unor materiale neconvenţionale: pânză, gips, lemn, sârmă etc, autor Aurel Dumitru (Blaj). Cu un rafinat amestec vizual între pictură şi obiect, expoziţia se împarte în trei componente distincte. Într-o primă serie şi un ready-made parţial, colajul în alb cu vechi tuburi de pigmenţi de pictură, nefolosite, amintesc despre personaje cu umbre de mult apuse. În a doua succesiune, cu imagini geometrice modelate în alto-relief, reprezentări arhaice ale unor vetre precum siturile arheologice privite de sus. În fine, într-o serie de lucrări cu influenţe scenografice, lemnul acuarelat capătă rol decorativ sau utilitar. Este o expoziţie ospitalieră prin căldura cromatică aleasă, dar şi prin atracţia amintirilor cu subtile forţe simbolistice restauratoare.
(Renaşterea Bănăţeană – supliment Paralela 45, 5 august 2008)
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu